Protecció de marques per a mercats en línia

Alibaba, Amazon & Co: Maledicció i benedicció per als fabricants amb marca pròpia

Els mercats en línia ofereixen nombrosos avantatges als venedors de productes de marca. No han de gestionar la seva pròpia botiga en línia, es beneficien de l’abast i la notorietat de la plataforma, així com d’altres serveis. Per exemple, un processament de pagaments estàndard o una àmplia protecció del comprador.

Per tant, aquest còmode canal comercial és utilitzat cada vegada amb més freqüència pels fabricants i el nombre d’ofertes, així com les unitats venudes creixen ràpidament.

No obstant això, per desgràcia, aquests mateixos avantatges atreuen també als productes pirates. S’ofereixen productes falsificats que s’assemblen als originals i indueixen a confusió, però de menor qualitat o fins i tot perillosos. L’èxit dels estafadors amb el seu model de negoci el va demostrar una enquesta entre els consumidors britànics de l’any 2015: Aprox. el 31% dels enquestats van pensar que adquirien productes originals, encara que en realitat es tractava de falsificacions. En mercats de la regió asiàtica, en particular de la Xina, el risc de pirateria de productes és especialment alt.

Per als fabricants internacionals amb marca pròpia, els mercats en línia com Alibaba o Amazon són, per tant, alhora una maledicció i una benedicció. Qui vulgui aprofitar-se dels avantatges i, al mateix temps, protegir la seva marca pròpia, ha d’apostar, per tant, per la protecció de marques en línia, perquè és un fet que: qualsevol actuació contra la pirateria de productes reforçarà sempre a les botigues insígnia pròpies i als distribuïdors autoritzats.

Els mercats en línia adopten mesures per a la protecció de marques

Els propis operadors de mercats en línia es prenen molt de debò el problema de la pirateria de productes i aporten el seu granet de sorra a la protecció de marques. Així doncs, la International AntiCounterfeiting Coalition (IACC) i Amazon van signar en el World Intellectual Property Day 2018 un memoràndum d’entesa (MOU, per les seves sigles en anglès), amb la fi continuar intensificant la seva cooperació en la lluita contra la pirateria de productes. Alibaba va donar a conèixer ja en 2017 la Alibaba Big Data Anti-Counterfeiting Alliance. Aquesta aliança la van fundar 20 marques internacionals, entre les quals es troben Louis Vuitton, Samsung i Mars.

Malgrat aquestes mesures per part dels operadors, és imprescindible que els propis titulars de marques siguin actius en assumptes de protecció de marques en línia. El primer pas per a una protecció proactiva dels drets propis és el registre de la propietat intel·lectual (IP). És recomanable una combinació de drets de protecció tècnics (palesa, model d’utilitat) i drets de protecció no tècnics (marca, drets d’autor, etc.).

 

Protecció de marques per a mercats en línia EBRAND

Com els seus socis especialitzats en assumptes de protecció de marques en línia, li assistirem mitjançant un assessorament personal i li proporcionarem un potent programari de lluita contra els falsificadors. La nostra plataforma antipirateria de marca i contra falsificacions és la millor plataforma del mercat, a més ofereix resultats i informació en temps real, incloent:

Oferta detallada

Informació detallada sobre els anuncis trobats

Quantitats incloses en l'oferta

Identifica a venedors amb elevats volums

Preu de venda

Com a indicador de possibles falsificacions de producte (canvi automàtic de moneda estrangera a euros)

Descripció dels articles

Identifica vulneracions de drets de marca, entre altres, infraccions de marca registrada i de copyright

Informació sobre els venedors

Permet formar-s’uneixi imatge general dels distribuïdors dels seus productes

Estimació de cingles en diverses fases

Sobre la base de dades històrics de venedors utilitzant intel·ligència artificial

Ofereixis pròpies i autoritzades

Identificació d’ofereixis pròpies o autoritzades en dels anuncis trobats utilitzant la llistes blanques d’anuncis autoritzats