En les xarxes socials i en les plataformes de missatgeria, com ara Facebook, WhatsApp o WeChat, hi ha una major interacció i un major nivell de vinculació amb els usuaris (user engagement) que en les conegudes pàgines web i en les grans pàgines de distribució en línia. No sorprèn, per tant, que l’ampli abast d’aquestes plataformes socials atregui també a nombrosos pirates de productes. Aquests estafadors aprofiten aquests canals per a cridar l’atenció cap als seus productes, botigues web i ofertes.
Per als fabricants propietaris de marques, aquest fet comporta elevats riscos, ja que les activitats il·lícites en xarxes socials poden causar-los quantioses pèrdues en el seu volum de negoci. I no sols això. També es produeix phishing (robatori de dades personals) a través dels canals de les xarxes socials, la qual cosa en part té com a conseqüència una enorme pèrdua de reputació.
A major nombre d’usuaris major risc de pirateria de productes
Quants més usuaris pul·lulin per una plataforma social, major serà la probabilitat que també hi hagi estafadors rondant per la xarxa.