Qui és el titular dels teus dominis?

By octubre 14, 2020Dominios

En EBRAND ens hem trobat nombrosos casos de dominis la propietat no està a nom del seu correcte o legítim titular, sinó de particulars, personal de l’empresa agències externes o antics socis el que pot derivar en grans problemes per a les companyies.

Tot domini d’una marca ha d’estar a nom de la persona física o jurídica que sigui titular d’aquesta marca ja que, d’una altra manera, els dominis seran propietat d’un tercer i la marca no tindrà control sobre ells fins que recuperi, si pot, seva titularitat.

Quins problemes pot comportar un mal registre inicial de la titularitat dels dominis?

Posem un exemple. Una companyia de recent creació vol crear la seva pàgina web i per a això contracta a un proveïdor. Què passa si, en aquest cas, el registre de l’domini de la marca el realitza aquest proveïdor de serveis web al seu nom en lloc de a nom de l’empresa?
En primer lloc el que passa és que el domini no serà el nostre. I hem de recordar que parlar de domini és parlar de la nostra marca en l’entorn online. És a dir, la nostra marca estarà en mans d’aquest proveïdor.

T’imagines que fos el dissenyador de l’logotip de la teva marca qui fos amo d’aquesta i pogués fer amb ella el que volgués?

Sens dubte això seria un disbarat.
Hem de comprendre que passa el mateix quan parlem de dominis

Que la titularitat de l’domino estigui a nom d’aquest proveïdor implicarà que aquesta empresa serà la responsable del nostre domini pel que no podrem renovar-lo, traslladar-lo a un nou servidor, eliminar o realitzar l’acció que vulguem fer amb aquest domini sense el seu consentiment.
En aquests casos, quan encara estem treballant amb aquest proveïdor, no hauríem de tenir molts problemes, ja que ell pot encarregar-se de fer les accions que la nostra marca li indiqui, Però i si ha passat el temps i la relació amb aquest proveïdor s’ha acabat ?
Llavors ens enfrontarem a diversos escenaris: En el millor dels casos, si hem acabat la relació amb aquest proveïdor en bons termes, només haurem de demanar-li que canviï la titularitat de l’domini per posar-lo a nom de la nostra marca. Però, i si no accedeix? ¿I si no aconseguim contactar amb ell? I si l’empresa ha tancat?
Llavors haurem de posar en marxa accions legals per recuperar aquest domini, el que segons el país de què estiguem parlant, pot implicar passar pels tribunals i traduir-se en una gran pèrdua de temps i diners.
Com dèiem, en EBRAND ens hem trobat diferents casos de marques on el registre dels seus dominis no s’havia realitzat correctament:

  • Dominis que estaven en mans d’un particular: Ja fos el treballador responsable de la web en el moment de la seva creació, un proveïdor o un soci de la marca. Fins i tot hem trobat dominis a nom de particulars que ningú recorda qui eren i dominis a nom d’un particular que només indica el seu nom (no els cognoms) el que complica enormement la seva recuperació.
  • Dominis registrats a nom d’un soci col·laborador o franquiciat, de vegades fins i tot sense coneixement de la pròpia marca.
  • Dominis registrats a noms de tercers autoritzats en el seu moment: des d’agències de màrqueting, proveïdors de serveis web, etc.
  • Dominis registrats per part de tercers no autoritzats amb fins fraudulents o delictius i que la marca no sabia de la seva existència.

Per mantenir el control total de la teva marca, abans de registrar cap domini has

  • Cercar un soci estratègic que compti amb professionals amb el coneixement legal necessari per assessorar-te sobre el correcte registre dels teus dominis.
  • Assegurar-te que es registren sempre tots els dominis de la teva marca a nom de titular de la marca, (tant és que sigui física o jurídica), en totes les extensions corresponents a la teva activitat i presència geogràfica.

En EBRAND podem oferir aquest assessorament, ajudar-te a comprovar a quin nom estan registrats els teus dominis i emprendre les accions necessàries per recuperar aquells que no estiguin a nom de la marca. A més, gràcies a les nostres potents eines tecnològiques, podem monitoritzar l’entorn online per detectar possibles registres de dominis per part de tercers no autoritzats, en el mateix moment en què siguin creats i actuar per eliminar-los o recuperar-los de manera immediata.

Marketing EBRAND

Author Marketing EBRAND

More posts by Marketing EBRAND