La importància de comptar amb polítiques de protecció de marca online i offline

By noviembre 12, 2020Dominios

Moltes companyies creuen que per mantenir la seva marca protegida n’hi ha prou amb registrar-la correctament. Però res més lluny de la realitat. El registre de les marques a l’Oficina de patents i marques, la euipo o l’OMPI, en funció dels àmbits geogràfics de comercialització dels seus productes o serveis és només una part de les polítiques de protecció que una marca necessita per estar 100% protegida davant usurpacions d’identitat o falsificacions.

Una correcta estratègia de protecció de marca ha d’incloure una arquitectura de marca que protegeixi tots els signes distintius de la marca, així com el registre de tots els noms de dominis (tant genèrics, com territorials o gTLD s) necessaris (i no només en caràcters occidentals ).

Però també necessita una política de defensa de la marca que li permeti actuar i defensar-se davant possibles atacs com són la usurpació de noms de domini, les falsificacions o les suplantacions d’identitat tant en webs com en xarxes socials, la utilització d’elements propis de la marca com ara claims o imatges de manera indeguda i en definitiva, qualsevol atac a què la nostra marca es pugui veure exposat.

Protegir una marca en l’entorn online i offline no vol dir només registrar la marca o el domini, sinó realitzar una protecció activa de tots els actius intangibles, monitoritzar la xarxa per controlar en temps real tot el que apareix relacionat amb la nostra marca o productes i comptar amb eines i protocols per eliminar ràpidament qualsevol amenaça i poder defensar-nos davant de qualsevol atac.

Segons les dades 1 80,2% de les marques desconeix si les seves marques estan sent afectades per la pirateria i el 46% de les marques no compten actualment amb programes de protecció de marca en línia. És a dir, un gran nombre de marques poden estar sent atacades a hores d’ara en l’entorn online. Una cosa que pot solucionar-se fàcilment comptant amb les polítiques i eines adequades per a això.

Posar en marxa polítiques addicionals de protecció de marca com la vigilància en línia de la marca i els productes, utilitzar eines de detecció i eliminació d’anuncis de productes falsificats, o establir procediments de denúncies per actuar davant usurpacions d’identitat a Google o marketplaces evitarà aquest tipus de falsificacions i atacs a la marca les conseqüències no són només econòmiques, sinó que poden provocar greus danys a la reputació de marca que afectaran les vendes futures.

Si necessites ajuda per posar en marxa aquestes polítiques a la teva empresa, no dubtis en contactar amb nosaltres.

Marketing EBRAND

Author Marketing EBRAND

More posts by Marketing EBRAND