Estan els teus clients molestos amb tu i utilitzen la teva pròpia marca de manera inadequada per mostrar les seves queixes?

By mayo 28, 2020Dominios, Marcas

En algunes ocasions, clients descontents o afectats per l’actuació d’alguna MARCA, registren dominis i creen pàgines web o grups i perfils en xarxes socials utilitzant la pròpia marca en qüestió, per donar visibilitat a les seves queixes. Però una cosa és el que els usuaris o consumidors poden fer a l’empara de la llibertat d’expressió i una altra l’impacte que aquestes accions poden assolir, especialment quan la MARCA desconeix la seva existència, quan es sobrepassen aquests límits.

Només cal escriure a Google «Plataforma d’afectats» per veure que hi ha nombrosos casos d’MARQUES que estan sent «demandades», al menys de manera virtual, per les seves públics usuaris. És el cas actual de marques com Dia, Dentix, Volkswagen o Abengoa, les quals han estat objecte de l’ús del seu MARCA per part de clients insatisfets, accionistes descontents o afectats en plataformes com https://afectados-supermercado-dia.es/, https://www.facebook.com/afectadosdentix , https://afectadosvolkswagenabogados.com/ o https://perjudicadosabengoa.com/.

Com dèiem a del principi, tot aquell que vulgui reclamar a una empresa alguna gestió, actuació o servei incorrecte pot fer-ho, però dins d’unes normes, perquè cal tenir en compte que si bé hi ha llibertat d’expressió, el que no és permissible és el registre il·lícit de dominis que continguin MARQUES registrades i menys encara per a ser utilitzades en contra dels seus propietaris.

Quan la gent està descontenta pot realitzar accions injustificades que poden afectar molt més a una MARCA que la creació d’una plataforma d’afectats.

I és que, en ocasions, a l’marge dels casos basats en raons reals, lògiques o coherents que porten als consumidors a crear aquestes plataformes, hi ha altres on els consumidors afectats poden no tenir raó, basar els seus arguments en explicacions injustificades o atacar una MARCA simplement per tenir la sensació d’haver estat perjudicats per aquestes, tot i que la realitat o la llei digui tot el contrari.

Atacs injustificats, injúries o calúmnies no només estan penades per la llei, sinó que poden influir de manera dramàtica en la imatge d’una MARCA si els seus propietaris no les detecten a

Què cal tenir en compte en aquests casos?

  • Quin tipus de reclamacions s’aboquen sobre la teva marca i el seu nivell de veracitat
  • Quin ús fan aquestes plataformes o webs de la teva imatge de marca (còpia de logotip, colors, etc.) per tal d’influir en l’usuari creant una associació automàtica amb la teva marca i donant una imatge de «oficialitat» als seus continguts.
  • Quin tipus de comentaris, missatges o mencions que apareixen sobre la teva marca en relació amb aquest cas, poden ser objecte de delicte i han de ser eliminats de manera ràpida i eficaç (detecció d’injúries, calúmnies, etc.).
  • Controlar què es diu de la teva MARCA i com és l’única manera de poder defensar-la.

Quines eines tenen les marques al seu abast per tenir aquest control?

En EBRAND comptem amb eines que ens permeten monitoritzar i vigilar permanentment una marca o denominació en l’entorn online, detectant així, en temps real, qualsevol domini o pàgina que es registri contenint part o la totalitat de el nom de marca.

D’aquesta manera ajudem a les empreses a detectar de manera automàtica i en el moment zero les mencions que es realitzen en el món online sobre un nom de marca, producte o servei i localitzar a temps quan s’està fent un ús indegut d’aquestes per part de tercers o quan han d’actuar per defensar la seva imatge.

Marketing EBRAND

Author Marketing EBRAND

More posts by Marketing EBRAND