Com l’augment de l’ús d’internet després del coronavirus pot afectar negativament a la teva marca si no la protegeixes

By agosto 4, 2020Dominios

La rellevància que ha adquirit Internet durant els mesos de confinament i en la nova normalitat, exigeix als negocis estar més atents que mai a l’ús de les seves marques i dominis a la xarxa.

Internet sempre ha estat un canal d’extrema rellevància per a les marques però després de l’impacte que ha tingut la crisi de l’coronavirus en els hàbits de consumidors, encara ho és més si és possible.

I és que, si internet sempre ha estat un espai d’informació i compra per als consumidors, les restriccions a les que ens hem vist exposats pel Covid-19 i la preocupació per la nostra seguretat l’han convertit pràcticament en el principal canal de relació de consumidors i marques. Tant és així que les transaccions en comerços electrònics es van incrementar un 218,5% a partir de març de 2020, l’ús de les xarxes socials s’ha incrementat un 33% durant la crisi de l’coronavirus i en general el trànsit a la xarxa ha augmentat un 25%.

Però aquest auge no ha passat desapercebut per als ciberdelinqüents que han trobat en aquesta situació una nova oportunitat d’obtenir majors beneficis. Les suplantacions de marques, vendes de productes falsificats o els atacs de phishing i spam per correu electrònic han augmentat també durant aquests mesos exposant a greus problemes econòmics i d’imatge a les marques atacades.

En aquest context tot aquell que sigui propietari d’un negoci, ha de fer-se una pregunta

Sé realment si la meva marca està sent utilitzada per tercers a internet sense el meu consentiment?
Si la resposta és no, pots tenir un problema.

Si no pots afirmar amb certesa que no hi ha cap domini a la xarxa amb el teu nom de marca o un de similar, un web que suplanti la vostra identitat de marca, una botiga no autoritzada que vengui (o aparent vendre) els teus productes, un anunci que faci servir la imatge dels teus productes per dirigir als consumidors a un web fraudulenta o un email que arribi al teu nom a milers de consumidors amb fins poc ètics, no tens cap control sobre el teu negoci.

Amb 3,80 mil milions d’usuaris actius en el món segons dades de We Are Social, les xarxes socials són un altre dels canals als que hauries de prestar ara una major atenció. La suplantació de perfils de marques, productes o negocis, l’auge dels anuncis fraudulents o la venda de productes falsificats a través de xarxes com Facebook o Instagram estan augmentant considerablement i pot haver ciberdelinqüents lucrant-se al teu costa i enganyant als teus consumidors.

I els consumidors, ara menys que mai, no perdonen: Els que busquin la nostra marca i per error, caiguin en una pàgina que ens suplanti o compri un producte falsificat, perdran la confiança en la nostra marca i no tornaran.

No tenir el control total de la nostra marca a internet poden comportar no només pèrdues econòmiques i una caiguda de les nostres vendes, sinó problemes d’imatge que suposin una pèrdua de posicionament de la nostra marca de la qual ens pot costar recuperar-nos.

En la nova normalitat, monitoritzar la nostra marca a internet (entenent marca en el seu concepte global, incloent noms, productes, serveis i dominis), per evitar atacs com els que hem esmentat, és l’única manera de poder protegir-nos i actuar ràpidament per eliminar qualsevol amenaça que pugui estar afectant la nostra presència online.

I l’aliat que tenim per poder fer-ho de manera contínua i automàtica són les eines tecnològiques com les de EBRAND Services que ens permeten fer un seguiment en temps real de la xarxa per detectar, controlar i eliminar qualsevol suplantació de la nostra marca, en totes les extensions de domini relacionades amb el nostre mercat i en totes les xarxes socials.

Marketing EBRAND

Author Marketing EBRAND

More posts by Marketing EBRAND